Het middagmaal op school in een modern concept: Eet, Leer en Leef

Voor leerlingen die op school lunchen, zijn er drie mogelijkheden: je kunt een warme maaltijd nemen in het zelfbedieningsrestaurant , je kunt een belegd broodje samenstellen of je voorziet je eigen lunchpakket. Zowel voor het warm middagmaal of de broodjesmaaltijd kan je ter plaatse kiezen wat je wilt eten.

In samenwerking met de cateringfirma Scolarest voorziet de school in een uitgebreid voedsel- en drankenaanbod, en dit volgens een zelfbedieningssysteem. Belangrijk hierbij is de aandacht voor evenwichtige en betaalbare maaltijden die ter plaatse in de eigen keuken volgens de hedendaagse normen inzake kwaliteit en hygiëne bereid worden. Het gebruik van een interne betaalkaart garandeert een vlotte betaling.

Aanbod (prijslijst vanaf 1 september 2023)

WARME DAGSCHOTEL
– vlees, vis of gevogelte
– koude en warme groenten à volonté
– aardappelen, rijst, pasta, frietjes of brood
5,60 EUR
VEGETARISCHE DAGSCHOTEL 5,60 EUR
SOEP
– dagverse soep
– broodje bij soep met boterportie

0,70 EUR
0,70 EUR
ASSORTIMENT VAN NAGERECHTEN
– vers fruit
– dagelijkse zuivelproducten of eigenbereide nagerechten
– verse fruitsla, wafel…

0
,85 EUR
1,10 EUR
1,40 EUR
BELEGD BROODJE naar keuze (of KOUDE PASTA in seizoen)
– zelf samen te stellen met beleg en groentegarnituur
4,35 EUR
DRANKAANBOD in het schoolrestaurant
– (
gekoeld) water (plat of bruis)
gratis

Enkel voor het hoofdgerecht kan je gratis een supplement komen bijhalen. Supplementen kunnen zijn: extra pasta, rijst of aardappelen, extra groenten en extra saus.

Click4Food betaalkaart 

De ouders zorgen er voor dat er voldoende geld op de restaurantrekening van hun dochter/zoon staat. Dit kan via de Click4food-app of door een tijdige storting op de speciale restaurantrekening van vzw Karel de Goede BE81 7380 3867 4124 met BIC KREDBEBB en dit met een persoonlijke gestructureerde mededeling (type ***—/—-/—–***). Dit laatste nummer staat o.a. op de betaalkaart van de leerling vermeld. Het is belangrijk dat er altijd voldoende provisie op de rekening van de leerling staat. Elke leerling beschikt over een persoonlijke betaalkaart die wordt gebruikt voor allerlei betalingen op school. De badge dient om de afrekening te kunnen maken van het middagverbruik: hij wordt dan ingelezen aan de kassa van de zelfbediening. Daarnaast wordt de badge eveneens gebruikt voor de aanwezigheidsregistratie tijdens de middagpauze of voor allerlei betalingen aan het onthaal van de school (kopiekaart, blaadjes,…). Deze kaart is voor elke leerling verplicht en voor de badge wordt éénmalig 5,00 EUR aangerekend. Bij verlies van de betaalkaart wordt voor de aanmaak van een nieuwe badge 5,00 EUR aangerekend.

Op het einde van het schooljaar wordt aan schoolverlaters het resterend saldo teruggestort. Hiervoor wordt aan elke schoolverlater een formulier bezorgd. Een resterend saldo van minder dan 2,00 EUR wordt niet teruggestort.

Ouders en de leerling kunnen online het saldo en het consumptiegedrag via de applicatie Click4food raadplegen en opvolgen. Om het saldo en het verbruik te kunnen consulteren, dient een gebruikersaccount aangemaakt te worden. Zowel ouders als de leerling kunnen een (verschillende) gebruikersaccount aanmaken, zodat elk het saldo en het verbruik kan raadplegen. De informatie “Handleiding Click4Food-applicatie registratie en gebruik” om deze account aan te maken staat op het schoolplatform Smartschool (Intradesk –  Correspondentie naar ouders en leerlingen).

Voor alle geïnteresseerde ouders van eerstejaars voorzien we in het begin van de maand september een infoavond waar we het gebruik van Click4Food praktisch toelichten.

Wie problemen ondervindt met het gebruik van de betaalkaart stuurt eenvoudig een mailbericht naar moneysafe@sintjozefhumaniora.be. We helpen jullie dan graag verder.

Goed om weten: het is niet toegelaten om frieten, pasta’s, ijsjes, pizza’s… mee te brengen op de speelplaats en in de gebouwen van de school. Niemand koopt tussen de middag een lunchpakket in de stad.